Enheten Digitala kanaler är en ny skapelse på Avtalat från den 1 juni 2022. Enheten ansvarar för att säkerställa en ändamålsenlig, effektiv och strukturerad utveckling av Avtalats digitala kunderbjudande, med utgångspunkt i kundernas behov och bolagets målbild.
Kunderna består av tre miljoner arbetsgivare och anställda med kollektivavtal inom privat sektor.
Nu har Carl-Magnus Löfström fått jobbet som chef över den nya enheten för digitala kanaler på Avtalat. Han kommer närmast från ett jobb som kommunikationschef på Pensionsmyndigheten.
"Detta är inte en resa Avtalat gör själva. Det handlar om att göra den tillsammans med alla kollektivavtalsbolag och parterna. Att samskapa över organisationsgränser kommer bli en rolig gemensam resa. Värdeerbjudandet som Avtalat samlar måste bli större än de enskilda delarna som fanns tidigare. Att fokusera på detta kommer att bli en viktig uppgift", säger Carl-Magnus Löfström enligt ett pressmeddelande från Avtalat.
Carl-Magnus har lång erfarenhet inom partsvärlden. Under fem år var han ansvarig på Collectum för såväl kommunikationen som de digitala tjänsterna. Innan dess arbetade han på Afa Försäkring med digital tjänsteutveckling och kommunikation.
"Vi är glada att Carl-Magnus Löfström börjar arbeta hos oss med sin gedigna erfarenhet av ledarskap, kunddriven kommunikation, samt pension och försäkringar. Han får en nyckelroll i utvecklingen av vårt kunderbjudande", säger Avtalats vd Niklas Hjert i en kommentar.