Fullmaktskollen anlitar Statens tjänstepensionsverk SPV för sin kundtjänst från och med den 1 oktober 2021. Tidigare levererades Fullmaktskollens kundtjänst av Pensionsmyndigheten.
"Vi ser det som positivt med att fortsätta med en myndighet som SPV som leverantör av kundtjänsten då vi har haft goda erfarenheter av detta via Pensionsmyndigheten", säger Marie Hosinsky, vd på Fullmaktskollen, i ett pressmeddelande.
Och på SPV verkar man nöjd med att ta över efter Pensionsmyndigheten.
"Det känns positivt att vi genom vår kompetens inom området och i branschen kan hjälpa till att ge kunderna bra service", säger Fredrik Jonsson, affärsansvarig på Statens Tjänstepensionsverk, SPV, i ett pressmeddelande.
Till kundtjänsten kan både fullmaktsgivare och anslutna aktörer vända sig med frågor av allmän karaktär och enklare frågor av teknisk karaktär om Fullmaktskollen och dess tjänster.
Fullmaktskollen ägs gemensamt av branschorganisationerna Svensk Försäkring och Svenska försäkringsförmedlares förening.