NYHETSARKIVET
17 sep 2021 14:02
Säkra investerar i ny kundportal med utvecklingsstöd av Benify
Försäkringsförmedlaren Säkra meddelar en man skaffat en ny kundportal som visar kundens hela pensions- och försäkringsengagemang.

Portalen riktar sig till samtliga kunder inom sak, liv och spar och är ett led i Säkras fortsatta utvecklingsarbete, skriver bolaget.

"Digitaliseringen skapar nya krav där faktorer som enkelhet och tillgänglighet blir allt viktigare. Vår ambition är att ge våra kunder den främsta kundupplevelsen oavsett när och hur man vill komma i kontakt med oss. Framförallt kan vi med de nya tjänsterna stärka kommunikationen mellan de fysiska mötena och bidra till en ökad förståelse kring komplexa och viktiga frågor som pension och försäkring", säger Eva Pantzar Waage, vd och koncernchef vid Säkra, i ett pressmeddelande som kom i veckan.

Via portalen ska kunderna bli uppmärksammade genom push-notiser på viktiga händelser som kan påverka behovet av att se över sitt försäkringsskydd och sparande. Dessutom ingår ett flertal utbildningsmoduler kopplat till pension och försäkring.

Intressant är att Säkra väljer att handla av Benify. I den koncernen finns sedan tidigare den digitala rådgivningstjänsten Lifeplan, som konkurrerar med de andra rådgivningsbolagen, framför allt på tjänstepensionsmarknaden.

De nyutvecklade tjänsterna lanseras i början av nästa år, skriver Säkra.
Pensionsnyheterna i Sverige AB
Rapsgatan 1
118 61 Stockholm
info@pensionsnyheterna.se
www.pensionsnyheterna.se
Orgnr: 559339-5907