Fora vinner pris för sitt kundbemötande och kundnöjdhet. Valcentralens kundcenter har vunnit Brilliant Awards Customer Experience - årets förändringsresa, en utmärkelse som delas ut av kundundersökningsföretaget Brilliant Future och baseras på kunddata från 130 företag.
Fora var finalist i klassen "Årets förändringsresa" tillsammans med Riksbyggen och Örebro Kommun.
Varje år hanterar Foras Kundcenter cirka 250 000 telefonsamtal och 25 000 mejl från företag och privatpersoner. Frågorna handlar om allt från lönerapportering och fakturering till uttag av tjänstepension.
"Med 236 000 företag som kunder och 3,9 miljoner personer som har tjänstepension inbetald via Fora behöver vi hela tiden utveckla vår service och underlätta för kunderna. Segern är ett bevis på att vi tar stora steg framåt", säger Ann Hägerlind Ekehov, chef för Foras Kundcenter.
Under hösten ska Fora även lansera nyutvecklade tjänster för alla som har sin tjänstepension administrerad via valcentralen, enligt vd Marita Odélius Engström.