Folksamgruppen har rekryterat Nina Stridsberg som chef för kommunikationsrådgivning och hon har redan tillträtt den nya tjänsten.
Det nya området ansvarar för rådgivnings- och påverkansarbete riktad mot opinionsbildare och beslutsfattare, finans- och fastighetsmarknad samt medarbetare inklusive chefer. I avdelningen ligger också ansvaret för gruppens varumärkesportfölj, bestående av Folksam, KPA Pension, Folksam LO Pension och Förenade Liv.
"Det är viktigt att rollerna i avdelningen samverkar och har gemensamma mål och verktyg. Jag anser att det finns stora likheter i hur rådgivning och påverkan kan ske mot dessa målgrupper. Nina ingår i koncernkommunikations ledningsgrupp och hennes gedigna erfarenhet från att utveckla varumärken blir ett värdefullt tillskott för vår verksamhet", säger Erik von Hofsten, Folksamgruppens chef för koncernkommunikation, i ett meddelande.
Stridsberg kommer närmast från Stockholms läns landsting där hon varit ansvarig för employer branding men har även arbetat på Skanova samt Telia.