Alecta, som nyligen firade 100 år som verksamhet, lanserar nu en ny webbplats för att ge en bättre digital kundservice.
"Vi vill lyfta fram Alectas kunniga medarbetare så att våra kunder kan möta dem även på alecta.se. Kunder har frågat efter en bättre översikt men med möjlighet att vid behov även kunna gå på djupet. Med nya alecta.se tror vi att det blir lättare att hitta och ta till sig relevant pensionsinformation", säger Martin Hedensiö, chef för kommunikation & hållbarhet på Alecta.
Det nya konceptet går ut på att medarbetare på Alecta med daglig kundkontakt fungerar som guider som ger snabba svar på saker många kunder har frågor om. Det kan vara allt från hur ITP-premierna fungerar till att gå i pension.
Lanseringen är ett första steg för en fortsatt utveckling av webbplatsen och nu ska Alecta fortsätta att utveckla de inloggade delarna för att skapa en bättre helhet, meddelar man i en kommentar.