Alecta hamnar på näst sista plats i kategorin pension i årets upplaga av Hållbarhetsbarometern, en placering pensionsbolaget inte är nöjt med enligt Alectas presschef Johan Anderson.
"Vi är inte nöjda med att rankas lågt inom hållbarhet. Hållbarhet är viktigt för våra kunder och därför arbetar vi mycket med frågan på Alecta. Vi behöver förstå undersökningen bättre för att se om det finns områden där vi behöver göra mer eller synliggöra det vi redan gör på ett annat sätt", resonerar Johan Anderson i en mailkommentar till Pensionsnyheterna.
Alectas varumärke får epitetet Tråkigt och anonymt av de drygt 1 000 pensionssparare som deltog i årets undersökning, något som dock inte tycks göra Johan Anderson orolig.
- Tråkigt behöver inte alltid vara negativt, konstaterar han.
I topp vad gäller hållbarhet i kategorin pension kom Länsförsäkringar följt av AMF och KPA Pension.
Hållbarhetsbarometern är en årlig undersökning om varumärken och hållbarhet. Undersökningen görs av Stockholm Business School och omfattar en rad olika branscher.