NYHETSARKIVET
18 nov 2014 11:53
Nordnet ska bli transparenta
Nordnet lanserar nu sitt nya kommunikationskoncept "Transparent Banking". Konceptet ska understryka Nordnets ambition att fokusera på insyn, tydlighet och öppenhet i mötet med kunderna.

En undersökning som banken låtit göra visar att 95 procent av svenskarna anser att det är viktigt att deras bank är transparent, men bara 66 procent tycker att deras bank faktiskt är det.

”Vi vet att transparens är viktigt för våra kunder och därför vill vi nu lyfta upp det högre på agendan. När vi pratar om ”transparent banking” menar vi insyn i verksamheten, tydlighet i kommunikation runt till exempel priser, villkor och produkter, samt öppenhet gentemot allmänhet och kunder. Det nya kommunikationskonceptet uttrycker en viktig hörnsten i vår verksamhet som vi alltid har haft men inte alltid kommunicerat. Vår vision är att leva upp till transparens och tydlighet i alla delar av verksamheten”, säger Johan Tidestad, kommunikationschef på Nordnet Bank, i en kommentar.

Det nya konceptet kommer att kommuniceras i Sverige, Norge, Finland och Danmark genom en reklamfilmskampanj framtagen av reklambyrån Fortune.

I samband med detta sjösätter Nordnet också en blogg helt ämnad att öppet visa hur man aktivt arbetar internt för att öka transparensen i alla delar av verksamheten.
Pensionsnyheterna i Sverige AB
Rapsgatan 1
118 61 Stockholm
info@pensionsnyheterna.se
www.pensionsnyheterna.se
Orgnr: 559339-5907