Från och med årsskiftet ingår personligt samtalsstöd via telefon dygnet runt i Max Matthiessens upphandlade gruppförsäkring för UIG-företag och deras medarbetare. Det meddelar Max Matthiessen.
Från och med 1 januari 2014 finns möjlighet att få personligt samtalsstöd när du har problem i privat- eller arbetslivet. Som försäkrad ringer du ett telefonnummer om du behöver få råd och vägledning vid psykologiska, psykosociala, juridiska, ekonomiska eller hälso- och livsstilsfrågor. Numret är öppet dygnet runt, året om, säger Fredric Janssen, chef för Grupp och hälsa på Max Matthiessen, i en kommentar.
Exempel på sådant man kan få hjälp med är relations- och samlevnadsproblem, akut personlig kris, dålig självkänsla, konflikthantering, mobbning, familjeproblem, ångest, nedstämdhet, sömnproblem, sorgebearbetning. alkohol-, spel-, drog- och matmissbruk, kost- och näringsfrågor, allmän rådgivning kring fysisk aktivitet och stöd i rollen som chef.
Länsförsäkringar är försäkringsgivare till gruppförsäkring inom UIG 4.