Efter tre år utan tv-sänd reklam rullar Länsförsäkringar ut en ny kampanj med början imorgon, lördag. Det meddelar Länsförsäkringar i dag.
Filmen som kommer att visas i både nationella och lokala tv-kanaler är ett första uttryck för Länsförsäkringars varumärkeslöfte Kom närmare.
Kommunikationen kring varumärket har under en tid koncentrerats kring vad vi erbjuder. Nu är det dags att ta nästa steg och förklara varför och hur vi blivit så framgångsrika. Filmen bygger på vår styrka och det som gör oss unika, vår närhet till kunden och att vi är en del av det lokala samhället, säger Fanny Wallér, Kommunikationsdirektör, Länsförsäkringar, i en kommentar.
Tidigare har Felix Herngren gjort bolagets reklamfilmer men det uppdraget har nu tagits över av TBWA.
Filmen bygger på en resa genom Sverige där vanliga människor berättar om dramatiska händelser från verkligheten, som följts av en skadereglering.
Vi har under många år, med Felix Herngren som huvudperson, använt humor som grepp för att lyfta fram vårt erbjudande. Nu går vi en annan väg, där vi med en dokumentär ton skildrar verkliga människor i deras vardag, med känsla och värme, säger Fanny Wallér.