NYHETSARKIVET
31 jan 2013 13:22
Sarah McPhee: Om vi gjort något fel ska vi rätta till det
På SPP säger man att man naturligtvis ska följa Konsumentverkets rekommendationer och man har redan tillsatt en grupp för att kvalitetssäkra kommunikationen till kunderna.

- Om vi har varit olämpliga eller inte följt de regler som gäller i vår kommunikation så är det självklart någonting vi vill rätta till och förbättra, säger SPP:s vd Sarah McPhee till Pensionsnyheterna.

Däremot tycker hon att det är rätt att kontakta deras tradlivkunder och informera om de alternativ som finns.

- Vi tycker att det är vårt ansvar att kontakta våra kunder och informera dem om vad de har för sparlösning, vad vi tror att de kan förvänta sig av den samt vilka alternativ som finns. Den kommunikationen ska vara oklanderlig. Vi kommer att följa de rekommendationer som Konsumentverket ger och har satt ihop en intern arbetsgrupp med att uppgift att kvalitetssäkra den fortsatta kommunikationen, säger Sarah McPhee.
Pensionsnyheterna i Sverige AB
Rapsgatan 1
118 61 Stockholm
info@pensionsnyheterna.se
www.pensionsnyheterna.se
Orgnr: 559339-5907