NYHETSARKIVET
5 nov 2012 12:09
Swedbank: Vi inser att vi måste förbättra oss
Swedbank Försäkring hör till de stora förlorarna i SKI:s nöjdkundundersökning. De backar till 61,8 procent i årets mätning, jämfört med 66,6 procent i fjol. Och i en presskommentar skräder man inte orden.

”Vi är naturligtvis väldigt missnöjda med resultatet och är medvetna om att vi behöver förbättra produkter och processer. Därför känns det ändå bra att vi är i gång med flera projekt som kommer att öka kundernas nöjdhet”, säger Patrik Nygren-Bonnier, marknadschef på Swedbank Försäkring, i en kommentar.

Under förra året skedde ett antal förändringar inom Swedbank som påverkade kunderna negativt. Bland annat stoppade man nyteckningen av traditionell försäkring. Dessutom fanns det problem med det nya trygghetskonceptet för privatkunder, ”Trygga”.

”Även om problemen med Trygga är lösta nu, påverkar det sannolikt hur nöjda kunderna har varit, säger Patrik Nygren-Bonnier.
Pensionsnyheterna i Sverige AB
Rapsgatan 1
118 61 Stockholm
info@pensionsnyheterna.se
www.pensionsnyheterna.se
Orgnr: 559339-5907