AMF Fastigheter öppnar Mood Stockholm, den första nya handelsplatsen i Stockholm city på över 20 år, nu på fredag. Satsningen är ett led i AMF Fastigheters långsiktiga strategi för att bidra till en hög och stabil avkastning för AMFs pensionssparare. Det skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Mood Stockholm är en betydelsefull del av AMF Fastigheters portfölj och investeringsstrategi för handelsfastigheter i Stockholm city. Med Mood Stockholm bidrar vi till vitaliseringen av city och skapar en levande och attraktiv stadsmiljö för både näringsliv, butiker och besökare, säger Mats Hederos, vd på AMF Fastigheter, i en kommentar.
I kvarteret Norrlandsgatan/Regeringsgatan erbjuder Mood Stockholm ett 60-tal butiker fördelat på tre våningar. Etablerade varumärken blandas med nya och det finns ytor reserverade för pop-up-butiker med olika innehåll under kortare eller längre perioder. Tanken är att kunderna ska möta allt de behöver på en och samma plats och kunna uträtta sina ärenden snabbt och enkelt.
Mood Stockholm har tagit shopping ett steg längre det man kallar Beyond Shopping. Konceptet har redan fått ett stort genomslag internationellt och gjort att Mood Stockholm nu kan välkomna nya globala varumärken och aktörer till Sverige och Stockholm, säger Karolin Forsling, affärsområdeschef retail på AMF Fastigheter, i en kommentar.