NYHETSARKIVET
20 feb 2012 14:03
Nordea satsar på enklare språk
Nordea har tagit fram en ordbok som ska användas i bankens kommunikation med kunderna. Målet är att göra informationen mer begriplig.

Det nya språkbruket ska vara enhetligt för både rådgivare och i den skriftliga informationen och innehålla enklare termer än den vanliga finansiella jargongen.

- Vi har precis blivit klara med det här och har börjat implementera det, säger Eva Ternström, Chef marknad & kommunikation Nordea Liv & Pension.

Hon tror att det kommer att ta tid innan någon större skillnad kommer att märkas, men hoppas att det ska ha slagit igenom om ett år på kontoren.

- Vi har också börjat gå igenom alla de brev vi skickar ut, men det är ett jättestort jobb och kommer att ta 2-3 år.
Pensionsnyheterna i Sverige AB
Rapsgatan 1
118 61 Stockholm
info@pensionsnyheterna.se
www.pensionsnyheterna.se
Orgnr: 559339-5907