NYHETSARKIVET
2 dec 2010 10:42
SPP har femfaldigat försäljningen via förmedlare
Sedan samgåendet med Storebrand har SPPs förmedlade försäljning ökat kraftigt, mellan 2007 och 2010 har försäljningen femfaldigats.

Enligt SPP är det ett resultat av ett förbättrat produkt- och fondutbud, starkt fokus på förbättrade relationer med förmedlare och en tydlig profil inom ansvarsfulla investeringar.

”Det är oerhört glädjande siffror och vi ser också hur vi i olika mätningar systematiskt flyttar fram våra marknadspositioner i förhållande till många duktiga konkurrenter”, säger Pino Roscigno, tf Försäljningsdirektör på SPP, i en kommentar.

Han ser flera samverkande faktorer men lyfter Storebrands köp av SPP som den absoluta framgångsfaktorn.

”Storebrands köp av SPP gav oss en möjlighet att förverkliga det som krävdes. Förmedlarna är nu på ett helt annat sätt en naturlig del av vår verksamhet och vi ser hur samarbetet hela tiden förbättras. Vi har också förbättrat vårt fonderbjudande som fått mycket uppmärksamhet”.

SPPs traditionella livförsäkring och majoritet av SPPs egenförvaltande fonder tillsammans med Storebrands och Delphis fonder lever upp till koncernens höga krav och miljö- och samhällsansvar - och är därmed en ansvarsfull investering. Under januari månad lanserar SPP dessutom en Tillväxtmarknadsfond som följer koncernens krav för ansvarsfulla investeringar vilket är den första på svensk fondmarknad.
Pensionsnyheterna i Sverige AB
Rapsgatan 1
118 61 Stockholm
info@pensionsnyheterna.se
www.pensionsnyheterna.se
Orgnr: 559339-5907