NYHETSARKIVET
20 okt 2010 12:52
Skandias affärschef: ”Nu måste vi berätta hur bra vi är”
Skandias affärschef Tua Holgersson signalerar att Skandia nu måste bli tydligare och verkligen visa att man är ett pensionsbolag och antyder att det namnet alltför ofta förknippas med konkurrenten AMF.

- Vi kan erbjuda våra kunder en helhet i och med att vi kan ta hand om såväl kryssmarknaden, det privata pensionssparandet, riskförsäkringar och alla bankens tjänster. Det här är något som vi vill kommunicera mycket tydligare och det kommer vi att göra enligt den plan vi lagt för 2011, säger hon till Pensionsnyheterna.
Hon erkänner att det är lite konstigt att Skandia med sin långa historia ska bli tvungna att berätta att man ”också” är ett pensionsbolag.

Vi har ett väldigt bra erbjudande i och med att vi kan erbjuda ett helkundskoncept, men vi har varit dåliga på att berätta om det på ett pedagogiskt sätt och det ska vi nu göra, säger hon.

En annan fråga är dock om kunderna faktiskt vill vara helkunder eller om de hellre väljer ut produkter från olika leverantörer.

- Det finns de som i varje ögonblick vill välja det bästa i varje kategori men det finns också en stor grupp som vill vara helkunder och som vill att någon tar hand om alla delar av deras framtida pension och att de får ett ställe att kommunicera med. Det är något vi ska ta fasta på och ytterligare förenkla vårt erbjudande så att det blir lätt att förstå hur det fungerar, säger Tua Holgersson.

Pensionsnyheterna i Sverige AB
Rapsgatan 1
118 61 Stockholm
info@pensionsnyheterna.se
www.pensionsnyheterna.se
Orgnr: 559339-5907