NYHETSARKIVET
22 jun 2010 12:18
KPA och KP går samman om gemensam kundtjänst
KPA och KP kommer att slå samman sina kundtjänstavdelningar under hösten. Anledningen är i första hand att öka effektiviteten och servicen gentemot kunderna men bolagen kommer också att spara en del pengar på sammanslagningen.

- Det här beror på att vi ska bli effektivare gentemot kunderna. Vi har relativt små kundtjänster och genom att gå ihop så kommer vi ha lättare att klara av semestrar, sjukskrivningar och liknande som kan ställa till det, säger Inge Bäckström, chef för Individmarknad på KPA, till Pensionsnyheterna.

Samtidigt innebär sammanslagningen att både KPA och KP sparar pengar.

- KPA har lägst avgifter inom KAP-KL och för att fortsätta med det så gäller det att hålla sig på tårna. Men framförallt är det här för att öka kundnyttan, säger Inge Bäckström.

Efter sammanslagningen, som ska ske i september, räknar man med att ha 16 anställda på kundtjänsten.

- Vi har några fler tjänster där idag men det är sådant som vi kommer att lösa internt inom huset, säger Inge Bäckström.

Enligt honom finns det idag inte några andra planer på liknande samarbeten mellan bolagen.
Pensionsnyheterna i Sverige AB
Rapsgatan 1
118 61 Stockholm
info@pensionsnyheterna.se
www.pensionsnyheterna.se
Orgnr: 559339-5907